Het creëren van digitale marketingcontent is in wezen het vertellen van een merk. Alles met een duidelijke boodschap, opvallende afbeeldingen, video’s of nieuws kan als inhoud worden beschouwd. Een effectief verhaal moet boeiend materiaal bevatten en uniek, dynamisch en deelbaar zijn. Met behulp van contentmarketing heb je een fantastische kans om je verhaal of boodschap te delen met een breder publiek van consumenten met wie je nog geen persoonlijke band hebt.
Wat is digitale marketing precies?
Hoe werken digitale marketingstrategieën?
Wat is digitale marketing?
Digitale marketing verwijst naar elke vorm van reclame die online of via elektronische apparaten wordt uitgevoerd. Ze profiteren van het gebruik van digitale kanalen zoals digitale marketing om in contact te komen met merken, betaalde advertenties voor producten en promoties, sociale media, e-mailmarketing en zoeken.
Digitale marketing is de evaluatie van reclame- en verkooptechnieken in elk gebied dat toegankelijk is met een internetverbinding. Veel autoriteiten beweren dat de eerste e-mail in 1971 werd verzonden, toen digitale marketing voor het eerst begon. Marketing kan immers ingezet worden wanneer twee instellingen of personen met elkaar kunnen communiceren. In 1990 dook de uitdrukking "digitale marketing" voor het eerst op en de eerste klikbare banneradvertentie werd in 1994 uitgebracht. De basisprincipes van digitale marketing werden zo gelegd. Het betekent niet noodzakelijk dat je het te laat hebt verlaten. Met de digitale marketingtechnieken die u tegenwoordig toepast, kunt u verandering beïnvloeden.
Hoe werken digitale marketingstrategieën?
SEM (Search Engine Marketing)
Het gebruik van sociale netwerken om te adverteren voor goederen en diensten staat bekend als social media marketing. Het wordt vaak gekozen omdat het het mogelijk maakt om met een klein budget grote populaties te bereiken. Vanwege de mogelijkheid om advertenties aan te passen met behulp van de marketingmogelijkheden van sociale netwerken, biedt het optimale efficiëntie. Hoewel het mogelijk is om informatie zoals interesse, leeftijd, geslacht en regio te wijzigen, is het ook mogelijk om opmerkingen en berichten van potentiële klanten te ontvangen.
Social Media Marketing
Het gebruik van sociale netwerken om te adverteren voor goederen en diensten staat bekend als social media marketing. Het wordt vaak gekozen omdat het het mogelijk maakt om met een klein budget grote populaties te bereiken. Vanwege de mogelijkheid om advertenties aan te passen met behulp van de marketingmogelijkheden van sociale netwerken, biedt het optimale efficiëntie. Hoewel het mogelijk is om informatie zoals interesse, leeftijd, geslacht en regio te wijzigen, is het ook mogelijk om opmerkingen en berichten van potentiële klanten te ontvangen.
Content Marketing
In plaats van inkomsten te genereren, is contentmarketing bedoeld om het vertrouwen te vergroten. Hoewel contentmarketing is gebaseerd op het idee van verkopen, is het nog steeds haalbaar om acties uit te voeren die de merkwaarde vergroten, zoals de aandacht van de doelgroep trekken, hun vertrouwen winnen en begeleiding en informatie bieden. Bij consequent gebruik kan contentmarketing, dat cruciaal is om huidige klanten tevreden te houden, nieuwe klanten winnen.
Viral Marketing
Hoewel het een techniek is die wordt gebruikt in conventionele marketing, is het meer verbeterd in digitaal. Adverteren wordt niet gedaan door de verkoper of de fabrikant onder deze techniek, die we ook wel ‘geheime marketing’ kunnen noemen. Net als bij de influencer- en affiliate-marketingstrategieën, worden er inspanningen geleverd om de gebruikers bewust te maken van het product. E-mails en blogs passen deze strategie vaak toe.
Online advertentie
Verhoog uw uitgaven voor webadvertenties als een van uw eerste acties. Het kan een uitdaging zijn om het bereik van beschikbare online advertenties te begrijpen als digitale advertenties nieuw voor u zijn.
Vóór
+60%
Na
+546%
Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) verhoogt de online aanwezigheid van uw merk door middel van invloedrijke zoekmarketing. Pas on-page optimalisatietactieken en zoekwoordstrategieën toe om uw merk te promoten bij klanten die geïnteresseerd zijn in uw artikelen.
Vóór
+60%
Na
+546%
Beheer van sociale media
Social media is een cruciaal platform geworden voor contact met klanten en favoriete merken. Gebruik dit platform om met uw klanten te communiceren.
Vóór
+60%
Na
+546%
E-mail en online nieuwsbriefmarketing
Milton Sanford Wines is een uitstekend voorbeeld van een bedrijf dat ongelooflijk succesvolle e-mailmarketing ontwikkelt om interactie met de gemeenschap te bevorderen en tegelijkertijd zijn bedrijf een boost te geven. Neem het voortouw en zorg dat klanten zich aanmelden voor uw nieuwsbrief. U krijgt hun e-mailadres en een directe communicatielijn.
Vóór
+60%
Na
+546%
Mobiele marketing
De stijgende populariteit van mobiel internetgebruik is een ander aspect. Mobiele apparaten en GPS worden ook gebruikt in lokaal gebaseerde advertenties. Het maakt gebruik van de locatie-informatie van een gebruiker van een mobiel apparaat. Gebruikers die online naar een goed of dienst zoeken, krijgen een lijst met lokale mogelijkheden te zien.
Vóór
+60%
Na
+546%
web analyses
Gebruik webanalysetools zoals Google Analytics om online consumentengedrag te volgen en het succes van uw digitale marketingcampagnes te evalueren. U kunt uw doelgroep beter begrijpen door analyses in te zetten.
Vóór
+60%
Na
+546%
CONTACT MET ONS
Met onze expertise op het gebied van verticale oplossingen kan uw bedrijf de workflow stroomlijnen en de productiviteit verhogen. Ongeacht uw bedrijfssector biedt Heraklet u hoogwaardige en branchecompatibele oplossingen.
WAAROM VOOR ONS KIEZEN?
ONZE 6 FUNCTIES DIE ONS ANDERS MAKEN
Neem contact met ons op en verspil geen tijd en geld voor uw technologische problemen niet meer.